Project Overview

Join the Pipe – New Business Development

Join the Pipe – Marketing, Communication, Sales & New Business Development

join-the-pipe-afb-1

Vanaf de oprichting in 2008 was ik werkzaam voor Join the Pipe, een community van kraanwaterdrinkers die zich inzet voor een eerlijke verdeling van schoon drinkwater wereldwijd. Deze ideële organisatie heeft als doel het gebruik van gezond en duurzaam kraanwater te promoten en bewustwording te creëren omtrent de C02-impact van voorverpakt (bron)water. Van de opbrengst van de producten, zoals duurzame waterflessen en kraanwatertappunten, worden water-en sanitatie projecten gefinancierd in ontwikkelingslanden.

De afgelopen jaren heb ik diverse B2C en B2B campagnes ontwikkeld gericht op het lanceren en positioneren van Join the Pipe. Onderdeel hiervan omvatte:  het implementeren van een duurzaam waterbeleid bij consumenten, lokale overheid en bedrijfsleven, het promoten van een gezonde levensstijl onder kinderen en jongeren, het creëren van draagvlak voor de plaatsing van openbare kraanwatertappunten onder bewoners, ondernemers en gemeente en de verkoop van kraanwater bij horeca ondernemers.

Projecten die ik heb geïnitieerd en begeleid waren o.a.

  • het verduurzamen van de horeca bij Theaterfestival De Parade, wat als allereerste festival is overgestapt op de verkoop van kraanwater, met een on- en offline bereik van 2 miljoen mensen.
  • een multi-stakeholder project i.s.m. de Nederlandse Spoorwegen, ProRail en Waterbedrijf Vitens, met als doel service te verhogen door treinreizigers van kraanwater te voorzien en het duurzaamheidsimago van betrokken partijen te verhogen. Verbinden, creativiteit en vooral doorzettingsvermogen waren hier de kernwoorden waarbij het genereren van media en PR, tot mijn taken behoorde.

esther ns